Pojištění domácnosti a <br /> naše dvě zásadní a časté chyby

Pojištění domácnosti a naše dvě zásadní a časté chyby

16 května, 2018
Převzato z Okolobytu.cz

Získejte nejaktuálnější

informace a zkušenosti

s předstihem

Nikdo si to nepřeje, ale nečekaná pohroma si nevybírá. Díky uzavřenému pojištění domácnosti ale očekáváme, že alespoň v penězích se nám způsobená škoda vrátí zpět. Ve výši vyplacené částky ale můžete být výrazně zklamáni. Hovoříme o desetitisících, nezřídka až statisících korun, o které může být pojistné plnění nižší. Na pojišťovnu se přitom ale zlobit nemůžete.

Podpojištění domácnosti se vám ve výsledku nevyplatí

Jestliže máte vyjasněno, co od pojištění očekávat, přichází na řadu stanovení odpovídající pojistné částky. Vyplatí se stanovit částku v odpovídající hodnotě vašeho majetku, pokud totiž stanovíte nižší pojistnou částku, jedná se o podpojištění. „V praxi pak může dojít k tomu, že při pojistné události neobdržíte náhradu do výše pojistné částky, ale pouze poměrnou část k hodnotě domácnosti. Při rozsáhlých škodách může být tato částka o desítky až stovky tisíc korun nižší, než je reálná hodnota domácnosti. V případě vyšší pojistné částky však máte nárok na plnění pouze do výše hodnoty domácnosti či nemovitosti. Příkladem můžeme uvést případ, kdy má domácnost hodnotu jeden milion, je pojištěna na dva miliony a dojde k jejímu úplnému zničení, klient stejně obdrží jeden milion korun,“ uvádí své vysvětlení do praxe jednatel srovnávacího portálu Tomáš Voharčík.

Kdy jste naposledy aktualizovali pojistnou smlouvu?

A jak je to s aktualizací smluv? Pouze 16 % Čechů zná přesný rozsah své pojistné smlouvy, naopak jedna třetina si vůbec není jistá, co jejich pojištění zahrnuje. Uzavřením smlouvy ale není vše vyřešeno, protože hodnota majetku se časem může měnit. Například po rekonstrukci nebo při pořízení nového vybavení hodnota stoupne a tak by klienti měli aktualizovat i pojistnou smlouvu, aby pojistné plnění skutečně odpovídalo vzniklým škodám.

Nelze zapomínat ani na opačný fakt, že již pořízený majetek s používáním ztrácí svou hodnotu. I z toho důvodu je nutné pojistné smlouvy aktualizovat, jinak by mohlo dojít k tomu, že klient bude pojištění přeplácet.

 

Další podobné články

Reklamace vyúčtování služeb

Reklamace vyúčtování služeb

Vyúčtování služeb spojených s užíváním bytů musí být provedeno do 4 měsíců od konce zúčtovacího období, nejpozději tedy do konce dubna roku následujícího. Doručené vyúčtování musí být řádné a splňovat zákonem stanovené podmínky v souladu s požadavky zákona č. 67/2013 Sb., o službách a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Povolování staveb v Česku kolabuje

Povolování staveb v Česku kolabuje

Bytové výstavbě se stále nedaří. Kromě růstu cen je největší překážkou složitá legislativa, kvůli které trvá povolování nových staveb v Česku neúměrně dlouho. Z hlediska komplikovanosti povolovacího procesu patří ČR dokonce k nejhorším zemím na celém světě. Pomyslný direkt tomu všemu zasadila aktuální zpráva, že digitální systémy stavebního a územního řízení kolabují.

Stavební zákon nabízí úlevy domům zasaženým povodněmi

Stavební zákon nabízí úlevy domům zasaženým povodněmi

Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo metodiku, která popisuje postup stavebníků i stavebních úřadů při mimořádných opatřeních a obnově v souvislosti s povodněmi. Vytvořilo také formulář, kterým mohou snadno oznámit práce stavebnímu úřadu.

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.