Pohodlně a bezpečně nahoru i dolů aneb <br /> Jak správně pečovat o výtah v bytovém domě

Pohodlně a bezpečně nahoru i dolů aneb Jak správně pečovat o výtah v bytovém domě

15 září, 2021

Získejte nejaktuálnější

informace a zkušenosti

s předstihem

Zase nejede. Druhým týdnem musíte běhat do osmého patra s nákupy a dítětem pod paží. Už aby to někdo opravil. Že vám to něco připomíná? Výtah se stal předmětem denní potřeby, rychle jsme si na něj zvykli a v domech o pěti a více patrech se bez něj obejdeme jen stěží. Víte však, že jako majitel nebo spolumajitel domu – člen SVJ či bytového družstva – jste za bezpečný provoz výtahu zodpovědní? Ze zákona nese odpovědnost provozovatel, potažmo majitel nemovitosti. Ano, jistá míra rizika na vás s touto povinností padá. Pokud si však vezmete k ruce schopné profesionály a zajistíte ve svém domě pravidelnou péči o výtah, bude postaráno o bezpečnost i komfort všech přepravovaných osob.

Správný chod výtahu vyžaduje odbornou servisní činnost ve stanovených intervalech. Kromě povinnosti najmout servisní firmu s patřičným oprávněním je tedy potřeba provést na výtahu alespoň jednou za tři měsíce odbornou prohlídku. Jistě je dobré udělat si průzkum trhu a porovnat nabídky. Odborníci z praxe i mnozí členové SVJ ze sousedních domů vám však potvrdí, že šetřit na servisu výtahu se nevyplatí. Jde především o bezpečnost, proto svěřte precizní ošetření stroje, elektroinstalace, dveří a všech dalších komponentů důvěryhodné firmě se zkušenostmi.

Výtah je věc, která se používáním a časem opotřebí, stejně jako automobil, kotel na ohřev vody nebo dětský kočárek. Správným zacházením a pravidelnými prohlídkami si však můžete ušetřit mnoho starostí. A jak poznáte spolehlivou firmu, která se o váš výtah bude starat jako o vlastní? Dobrá servisní firma za vás hlídá termíny povinných prohlídek a zkoušek a po jejich provedení vám srozumitelně vysvětlí, co z nich vyplývá. Pokud je to třeba, včas vám navrhne nejvhodnější opravu. A v neposlední řadě: dobrá firma s vámi řeší náročnější opravy předem. Společně naplánujete odstranění závad a případnou modernizaci či úplnou výměnu výtahu.
Chcete se dozvědět víc o tom, jak zajistit delší životnost výtahu? Zajímá vás, jak probíhá stavba nového výtahu nebo jeho rekonstrukce? Přihlaste se na webinář „Vše o výtazích“, který se koná už 21. září a kde vám na tyto a další otázky rádi odpoví specialisté ze společnosti Výtahy Petersik.

Další podobné články

Reklamace vyúčtování služeb

Reklamace vyúčtování služeb

Vyúčtování služeb spojených s užíváním bytů musí být provedeno do 4 měsíců od konce zúčtovacího období, nejpozději tedy do konce dubna roku následujícího. Doručené vyúčtování musí být řádné a splňovat zákonem stanovené podmínky v souladu s požadavky zákona č. 67/2013 Sb., o službách a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Novotegra: ideální nosná konstrukce pro fotovoltaické panely na bytové domy

Novotegra: ideální nosná konstrukce pro fotovoltaické panely na bytové domy

Fotovoltaika na bytových domech představuje významný krok k energetické soběstačnosti a úsporám za energie. Správná volba nosné konstrukce pro solární panely je klíčová pro zajištění stability a dlouhodobého bezproblémového fungování celé elektrárny. Jednou z nejspolehlivějších možností na českém a slovenském trhu je montážní systém novotegra, který se osvědčil jako ideální řešení pro instalaci solárních panelů na bytových domech.

Mařiče elektřiny čeká zákaz

Mařiče elektřiny čeká zákaz

Ministerstvo průmyslu a obchodu přišlo s návrhem zákazu instalace tzv. „mařičů“ elektřiny. Problémem tzv. mařičů je, že spotřebovanou energii nevyužívají efektivně, ale přeměňují ji na teplo bez dalšího využití. Takový proces je neúčelný a má negativní dopad na životní prostředí.Navíc vytlačuje zařízení, která energii využívají účelně, například pro její akumulaci nebo přeměnu na jiné formy energie.

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.