Až stovkám tisíc spotřebitelů bude v nadcházejících dnech a týdnech končit smlouva na dodávku energie. Jedná se o domácnosti, které v roce 2021, po ukončení činnosti některých dodavatelů zvolili u nového obchodníka tříletý kontrakt. Energetický regulační úřad (ERÚ) radí, na co v takové situaci pamatovat.
Zájemci o komunitní energetiku se již mohou registrovat
Komunitní energetika vstupuje do nové fáze, kdy je již možné podávat registrace. Pro zájemce o sdílení je nyní důležitá řada informací. V první řadě potřebují vědět kde a jak se registrovat a řada dalších doporučení, která připravila Unie komunitní energetiky (UKEN).
Víte, co všechno ovlivňuje náklady na provoz klimatizace a kterou zvolit?
Používání klimatizací bylo ve většině českých domácnostech ještě před pár lety spíše výjimkou. Stále vyšší teploty v letních dnech ale rok co rok přesvědčují další a další domácnosti si klimatizaci pořídit. Jak ji dobře vybrat? S jakou spotřebou počítat a jak na provozu ušetřit?
Jak správně reklamovat vyúčtování elektřiny nebo plynu
Máme za sebou období vyúčtování spotřebovaných energií. V případě špatného nastavení záloh, či neočekávané změně ve spotřebě, vás však možná překvapil neplánovaný výsoký výdaj. Někdy jde však o sporné situace, kdy se spotřebitel domnívá, že mu byla naúčtována příliš vysoká spotřeba, případně vyšší cena, než kterou si s dodavatelem vyjednal. Co lze v takovém případě dělat a jak se lze bránit?
Jak řešit nevrácený přeplatek za energie? Pozor na častou chybu
Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se denně obracejí spotřebitelé, jimž dodavatelé nevracejí přeplatky z vyúčtování. V některých případech se přitom jedná o desetitisícové částky. Co bychom nyní správně měli udělat?
Reklamace vyúčtování elektřiny nebo plynu
Jaro je zpravidla obdobím vyúčtování spotřebovaných energií. V případě špatného nastavení záloh, či neočekávané změně ve spotřebě, vás však může čekat neplánovaný výsoký výdaj. Někdy jde však o sporné situace, kdy se spotřebitel domnívá, že mu byla naúčtována příliš vysoká spotřeba, případně vyšší cena, než kterou si s dodavatelem vyjednal. Co lze v takovém případě dělat a jak se lze bránit?